Greys
Opgericht in 1968 als 'Greys of Alnwick' door de gepassioneerde visser Malcolm Grey, bouwde het bedrijf al snel een sterke reputatie op bij sportvissers door de lancering van een serie hoogwaardige vliegenhengels uit het middensegment, waaronder de iconische 'Kielder' vliegenhengelserie. Vliegenlijnen, reels en kleding volgden al snel, evenals marktuitbreiding naar karper- en zeevissen met de 'Power Play' karperhengels en 'Hi-Power' zeehengels. Deze ontwikkelingen zorgden voor een bredere bekendheid bij sportvissers en vestigde Greys als een van de meest populaire en gerespecteerde hengelsportmerken in het Verenigd Koninkrijk. The House of Hardy nam Greys of Alnwick in 1999 over na het identificeren van een strategische kans om te concurreren op complementaire gebieden van de hengelsportmarkt. De Greys GRX vliegenhengel was een van de eerste ontwerpen onder de nieuwe eigenaar en werd al snel de best verkopende nieuwe vliegenhengel in het Verenigd Koninkrijk.
Gedurende deze periode bleef het merk Greys succesvol met zijn reputatie voor innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en waarde. Veel van de Greys producten zoals de GRXi, Prodigy en Apollo zijn nog steeds populair bij sportvissers. Het belang en de waarde van het merk Greys voor sportvissers en voor het Huis van Hardy werd in 2003 erkend toen het Huis van Hardy werd omgedoopt tot Hardy & Greys Ltd. Technologie blijft van cruciaal belang voor het merk Greys en in 2012, met de lancering van de TOREON® 'nano' particle karperhengels, werd de reputatie van Greys om innovatie toe te passen om een geavanceerde prestatie voor de visser te creëren, bevestigd. In 2013 werd Greys onderdeel van de Pure Fishing familie, waardoor de focus op wereldwijde marktaanwezigheid werd versterkt en de technische expertise waar het merk Greys bekend om staat werd gemaximaliseerd. Het merk Greys moet onze consumenten een gevoel van ontdekking geven.